Lokalanställd ekonomihandläggare till administrationsenheten
Publicerad
EU-representationen i Bryssel söker en lokalanställd ekonomihandläggare för ett vikariat till 30 juni 2019. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat kontering, bokföring, betalningar och löneadministration. Sista ansökningsdag är 29 april.
EU-representationen i Bryssel är Sveriges största utlandsmyndighet. Hos oss arbetar drygt 120 personer från olika delar av Regeringskansliet med att föra ut och driva svenska ståndpunkter i EU- institutionerna.
Vi söker nu en lokalanställd ekonomihandläggare med placering på administrationsenheten. Befattningen är ett vikariat till 30 juni 2019 med goda möjligheter till förlängning. Tillträde 1 juni 2018 eller enligt överenskommelse.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Administrationsenheten arbetar bland annat med frågor som rör ekonomi, budget, bostäder och personal. Du kommer att ingå i ett team om två ekonomihandläggare och arbeta med bland annat kontering, bokföring, betalningar och löneadministration. I arbetsuppgifterna ingår även kontroll av rese- och representationsräkningar.
Du kommer också att arbeta med att utveckla och ta fram rutiner och policydokument. I arbetet ska du tillämpa de regelverk som styr verksamheten och kommunicera dessa på ett lättförståeligt sätt till berörda medarbetare.
Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid.
Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning med ekonomisk inriktning, eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt, och har erfarenhet av liknande arbete. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska samt förmåga att tolka och implementera regelverk.
Du bör vara noggrann, ha god organisationsförmåga och fallenhet att arbeta med siffror. Hög integritet samt god förmåga att samarbeta och kommunicera är andra viktiga egenskaper hos den vi söker.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetet kan tidvis innebära hög arbetsbelastning, varför förmåga att arbeta under tidspress och att kunna prioritera är viktiga egenskaper.
Meriterande
- Kännedom om Regeringskansliet samt dess organisation och ekonomihantering
- Erfarenhet av att skapa nya strukturer och rutiner och kunna dokumentera dessa
- Erfarenhet av internkommunikation
- Erfarenhet av elektroniskt fakturahanteringsprogram
- Erfarenhet av arbete på en svensk myndighet
- Goda kunskaper om EU-arbetet och EU:s institutioner
- Erfarenhet av arbete med Business World, Visma Proceedo, Palasso UM, DHS, Office paketet – gärna Excell
- Goda kunskaper i franska
Inför anställning kommer en registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen att genomföras.
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast 29 april 2018 via e-post till [email protected] eller per post till Sveriges ständiga representation vid EU, Square de Meeûs 30, B-1000 Bryssel, Belgien.
Märk ansökan UM2018/13523/BRYR
Frågor
Frågor som rör tjänsten besvaras av Charlotta Lundqvist, +32 2 289 57 75
Frågor som rör anställningsvillkor besvaras av Simon Morrissey,
+32 2 289 56 84
Facklig kontaktperson är Jeanette Lund, +32 2 289 57 15