Regeringsuppdrag från Socialdepartementet
Uppdrag att analysera medborgarnas servicebehov och utforma en långsiktig lösning för hur Försäkringskassan ska möta medborgarna (rskr. 2010/11:223) Diarienummer: S2011/4945/SF
Publicerad Uppdaterad
Ladda ner:
Regeringen ger Försäkringskassan i uppdrag att genomföra en djupgående analys om hur myndighetens olika kundgruppers och medborgarnas servicebehov av Försäkringskassans tjänster kan tillgodoses ändamålsenligt och långsiktigt. Behovet av tillgänglighet till Försäkringskassan lokalt ska analyseras särskilt liksom hur Försäkringskassan säkrar möjligheten till en viss grad av fysiska personliga möten med medborgare. Statskontorets slutsatser, i svar på regeringsuppdraget att ta fram ett samlat underlag om myndigheternas service i samverkan (S2011/3603/SFÖ), ska beaktas i Försäkringskassans analys och samråd ska ske med Statskontoret.